A beavatkozások nem a legrövidebb kezelési időt veszik figyelembe, hanem a fogak pontos, precíz helyreállítását, hiszen a természet nagyszerű, de ugyanakkor igen bonyolult, hosszú évek alatt kifejlődött, alkotását próbáljuk helyreállítani.

Az első alkalom egy megbeszélés a páciens és az orvos között, amelynek során a szájüreg, a fogak, és azt körülvevő íny és nyálkahártya alapos vizsgálatára kerül sor.

Ezt követően szükséges lehet fényképek készítésére a páciens fogairól, mosolyáról, lenyomatvétel az alsó és felső fogívről, valamint röntgenfelvételek készítése a kezelendő fogakról. Implantáció esetén, fogászati CT felvétel készítése javasolt.

Mindezen adatokat összegyűjtve, valamint a páciens elképzeléseit és lehetőségeit megértve, az orvos számára lehetővé válik egy korrekt diagnózis felállítása, és a lehető legmegfelelőbb kezelési terv kidolgozása.

A diagnosztikai fázisban kerül sor a leendő fog-formák és érintkezések modellezésére, felviaszolására . Ennek alapján készülnek el az ún. “mock-up”-ok és  ideiglenes fogpótlások. Ezek segítségével vállik lehetővé, a végleges fogpótlások( héj, korona)  modellezése, a páciens egyéni esztétikai és funkcionális adótságainak megfelelően.

Az esztétikai paraméterek maradéktalan figyelembe vétele mellett, fontos szerep jut a helyes állkapocsizületi pozició, valamint az ideális fogsorérintkezés meghatározására és beállítására.
Az elégtelen fogpótlások mellett, az elálló koronaszél miatt kialakult ínygyulladás megygyógyítása is az ideiglenes koronák mellett valósul meg. Csak gyógyult íny mellett kerülnek beragasztásra a végleges fogpótlások.

A kezelések döntő többsége érzéstelenítésben zajlanak, maximálisan figyelve az érzéstelenítés során a fájdalommentességre.

Minden fogászati beavatkozás ötszörös nagyítás alatt történik, ami a szabad szemmel megfigyelhetőnél ötször részletesebb felbontást ad a kezelendő területről. A részletgazdagabb, nagyított kép segítségével, a baktériumok által fertőzött területeket alaposabban lehet eltávolítani, ugyanakkor több egészséges fogszövet válik megmenthetővé és a környező ínyszövet védelme is hatékonyabban megvalósíható.

Sebészi beavatkozások során az ötszörös nagyítás, már mikrosebészeti módszereket tesz lehetővé, amely a kezelt terület gyorsabb és tünetmentesebb gyógyulását teszi lehetővé.
A kezelések az ép fog –és ínyszövet teljes mértékű megóvását, valamint a sérült és gyulladt területek egészségének a helyreállítását célozzák.

Ezért már az első beavatkozások során igen nagy jelentősége van a proffeszionális szájhigiénés kezeléseknek és a helyes fogmosási technika oktatásának.